Votronic lade-booster VCC 1212-30
Artikelnummer: VCC 1212-30 relHoge laadcapaciteit, zelfs bij korte ritten of volledig opgeladen tijdens langere ritten.
- Verhoogt / verlaagt de spanning tot het noodzakelijke niveau om de boordaccu precies te kunnen opladen met de laadkarakteristiek die voor u optimaal is.
- Compenseert volledig lijnverliezen en spanningsschommelingen in de dynamo, zoals die in aanzienlijke mate voorkomen bij Euro 6-voertuigen (intelligente dynamo's).
- Compact ontwerp, laag gewicht (hoogfrequente schakelmodus) en krachtig gedimensioneerde vermogenscomponenten voor een veilige werking.
- Aanzienlijk betere energiebalans van de boordaccu zonder tussenkomst in het startcircuit
- Wanneer de 12 V-verbruikers worden gevoed, zijn deze beveiligd tegen overspanning en spanningsschommelingen.
- De laadspanning is piekvrij en zo geregeld dat overladen van de accu's niet mogelijk is.
- Volautomatische werking: het apparaat is constant verbonden met de accu's en wordt automatisch geactiveerd door de draaiende dynamo van het voertuig. De accu's worden niet ontladen als de motor niet draait.
- Parallelle en bufferwerking: als de batterij tegelijkertijd wordt gebruikt, wordt deze opgeladen of wordt deze vol gehouden. Het apparaat berekent en controleert automatisch de aanpassing van de laadtijden.
- Bewakingsvrij opladen: meervoudige bescherming tegen overbelasting, oververhitting, overspanning, kortsluiting, foutief gedrag en terugontlading van de batterij door elektronische regeling tot volledige scheiding van apparaat en batterij.
- Ingebouwde netwerkfilter aan boord: probleemloze parallelle werking met andere laadbronnen (EBL, laders, motor- en brandstofgeneratoren, zonnesystemen) op één accu.
- Laadkabelcompensatie: spanningsverliezen op de laadkabels worden automatisch gecompenseerd.
- Aansluiting voor accutemperatuursensor (bij levering inbegrepen): bij loodaccu's (zuur, gel, AGM) wordt de laadspanning automatisch aangepast aan de accutemperatuur, onnodige accugasvorming voorkomen.
- LiFePO4-batterijen: batterijbescherming bij hoge en vooral bij lage temperaturen <0 ° C.
- Oplaadhulp voor sterk ontladen loodaccu's: voorzichtig voorladen van de (loodzuur-, loodgel-, -AGM) accu tot 8 V, daarna krachtige ondersteuning van de accu als de verbruikers nog ingeschakeld zijn.
Invoer van startaccu van voertuig "+ IN Start"
Nominale spanning van de startaccu van het voertuig
12 V
Batterijcapaciteit (grootte), tenminste aanbevolen
50 Ah
Ingangsspanningsbereik (EURO 6 +), D + gestuurd
10,5-16,5V
Uitschakeling ingang overspanning (EURO 6 +), max.
16,5V
Stroomverbruik max.
490 W.
Stroomopname (bij laagste ingangsspanning) max.
0,05 A - 39 A
Activering stuuringang "D +", van D +, klem 15, contact
8-17 V.
Oplaaduitgang aan boord van voedingsbatterij "+ OUT-kaart"
Laad- / buffer- / laadstroom, geregelde IU1oU2, lood, LiFePO
0 A - 30 A (0 A - 20 A *)
Nominale spanning van loodzuur-, gel-, AGM-accu 12 V
Capaciteit (batterijformaat), aanbevolen / max 60-200 / 260 Ah
lead laadprogramma's opgeslagen in het geheugen 3
Voorlaadstroom (diep ontladen accu <8V), max. 15 A (10 A Veiligheidslaadspanning in geval van overtemperatuur van de batterij 12,80 V
Nominale spanning van de LiFePO4-batterij 12 V (12,8-13,3 V)
Capaciteit (batterijformaat), aanbevolen / max 60-200 / 260 Ah
LiFePO4-oplaadprogramma's opgeslagen in het geheugen 1
Veiligheidslaadspanning in geval van overtemperatuur van de batterij 12,80 V
Laadtak, laad- / laadbehoud voor de 12 V START-accu
van de BOARD-batterij (bijv. bij het opladen van de BOARD-batterij via het lichtnet) 12 V / 0-1 A
Actief met loodzuur, gel, AGM BORD-accuspanning
Aan:> 13,1 V, Uit: <13,0 V
Actief met LiFePO4-BOARD accuspanning
Aan:> 13,5 V, Uit: <13,4 V
"T T" -ingang voor batterijtemperatuursensor "kaart"
Ja
EBL START In, EVS-meetinvoer:
Ja
Ruststroom, StandBy
3 ... 7 mA
Oplaadtimer
3-weg
Spanningsrimpel
<30 mV rms
Laadspanningslimiet "+ OUT board" (consumentenbescherming)
15.00 V.
Externe overspanningsuitschakeling "+ OUT-kaart" (20 sec)
15.50 V.
Kortsluiting / terugontlading / veiligheidsbescherming
Ja
Installatiepositie van het apparaat
ieder
Temperatuurbereik
-20 tot 45 ° C
Snelheidsgeregelde, temperatuurgeregelde ventilator
Ja
Geleidelijke afname van het laadvermogen bij te hoge temperatuur
Ja
Veiligheidsuitschakeling bij oververhitting
Ja
Afmetingen, inclusief montageflenzen en klemmen (LxBxH)
146 x 67 x 40 mm
Gewicht
280 g
Omgevingscondities, luchtvochtigheid: max. 95% luchtvochtigheid, niet condenserend
Leveringsomvang: temperatuursensor, gebruiksaanwijzing
"Gel": Laadprogramma voor gel-accu's, karakteristiek IU1oU2
Afgestemd op gesloten, gasdichte gel- / dryfit-accu's met vast elektrolyt, die over het algemeen een hoger laadspanningsniveau en langere U1-wachttijden vereisen om korte laadtijden te bereiken met een bijzonder hoge opslagcapaciteit en om langdurige "uithongering" van de accu te voorkomen .
"AGM": laadprogramma voor AGM / vlies-accu's, K